Dzień dobry,
Poniżej znajdziesz regulamin dotyczący zamawiania przedmiotów rękodzielniczych w pracowni ceramicznej „Nie Święci Garnki Lepią”, w którym zawarte są informacje dotyczące m.in. sposobu złożenia zamówienia i zawarcia umowy sprzedaży, formach dostawy i płatności dostępnych w sklepie, procedurze odstąpienia od umowy, czy postępowaniu reklamacyjnym.
Sklep należy do Joanny Popławskiej, zamieszkałej na ul. Długiej 22, w Piszu
W każdej chwili możesz skontaktować się ze mną, wysyłając wiadomość na adres e-mail: nsglpisz@gmail.com.
Pozdrawiam i życzę udanych zakupów
§ 1
Definicje
Na potrzeby niniejszego regulaminu, przyjmuje się znaczenie poniższych pojęć:
1. Sprzedawca – Joanna Popławska
2. Kupujący – osoba fizyczna, osoba prawna lub ułomna osoba prawna.
3. Konsument– osoba fizyczna, zawierająca ze Sprzedawcą umowę sprzedaży niezwiązaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
4. Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym: https://nieswiecigarnkilepia.pl
5. Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu.
§ 2
Postanowienia wstępne
- Za pośrednictwem Sklepu, Sprzedawca prowadzi sprzedaż detaliczną, świadcząc jednocześnie na rzecz Kupujących usługi drogą elektroniczną. Za pośrednictwem Sklepu, Kupujący może dokonać zakupu produktów widocznych na stronie Sklepu.
- Regulamin określa zasady i warunki korzystania ze Sklepu, a także prawa i obowiązki Sprzedawcy i Kupującego.
- Do korzystania ze Sklepu w tym w szczególności do dokonania zakupu w Sklepie, nie jest konieczne spełnienie szczególnych warunków technicznych przez komputer lub inne urządzenie Kupującego. Wystarczające są: dostęp do Internetu, standardowy system operacyjny, standardowa przeglądarka internetowa, posiadanie aktywnego adresu e-mail.
- Kupujący nie może dokonać zakupu w Sklepie anonimowo czy pod pseudonimem.
- Wszystkie ceny produktów podane na stronach Sklepu są cenami brutto.
§ 3
Usługi świadczone drogą elektroniczną
1. Za pośrednictwem Sklepu, Sprzedawca świadczy na rzecz Kupującego usługi drogą elektroniczną.
2. Podstawową usługą świadczoną elektronicznie na rzecz Kupującego przez Sprzedawcę, jest umożliwienie Kupującemu złożenie zamówienia w Sklepie. Złożenie zamówienia możliwe jest bez konieczności założenia konta w Sklepie.
3. Jeżeli Kupujący zdecyduje się założyć konto w Sklepie, Sprzedawca świadczy na rzecz Kupującego również usługę drogą elektroniczną, polegającą na założeniu i utrzymywaniu konta w Sklepie. W koncie przechowywane są dane Kupującego oraz historia złożonych przez niego zamówień. Kupujący loguje się do Sklepu korzystając ze swego adresu e-mail oraz zdefiniowanego przez siebie hasła.
4. Założenie konta w Sklepie odbywa się poprzez wypełnienie i wysłanie za pomocą automatycznego mechanizmu Sklepu formularza rejestracyjnego. Z chwilą jego przesłania, między Sprzedawcą a Kupującym zawierana jest umowa o prowadzenie konta w Sklepie. Umowa zawierana jest na czas nieokreślony, a Kupujący może tę umowę wypowiedzieć ze skutkiem natychmiastowym w każdej chwili, usuwając konto.
5. Usługi świadczone drogą elektroniczną na rzecz Kupującego są nieodpłatne. Odpłatne są natomiast umowy sprzedaży zawierane za pośrednictwem Sklepu.
6. W celu zapewnienia bezpieczeństwa Kupującemu i przekazu danych za pośrednictwem Sklepu, Sprzedawca podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskania i modyfikacji danych osobowych przez osoby nieuprawnione.
7. Sprzedawca podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego funkcjonowania Sklepu. Kupujący powinien poinformować Sprzedawcę o wszelkich nieprawidłowościach lub przerwach w funkcjonowaniu Sklepu.
8. Wszelkie reklamacje związane z funkcjonowaniem Sklepu, Kupujący może zgłaszać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres : nsglpisz@gmail.com.
9. W reklamacji Kupujący powinien podać imię i nazwisko, adres do korespondencji, a także rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej z funkcjonowaniem sklepu. Sprzedawca będzie rozpatrywać wszelkie reklamacje w terminie do 14 dni od otrzymania reklamacji i poinformuje Klienta o jej rozstrzygnięciu na adres e-mail składającego reklamację.
§ 4
Składanie zamówień
- Kupujący może złożyć zamówienie jako zarejestrowany klient jak również bez konieczności rejestracji.
- Zarejestrowanym klientem jest Kupujący, który posiada konto w Sklepie. Kupujący może założyć konto w trakcie składania zamówienia.
- W celu złożenia zamówienia Kupujący zobowiązany jest podjąć następujące kroki: – wybrać produkt lub produkty będące przedmiotem zamówienia poprzez kliknięcie przycisku ” do koszyka”, – wybrać sposób wysyłki, – dane płatności, – wypełnić formularz zamówienia, podając niezbędne dane do realizacji zamówienia oraz sposób płatności za zamówienie, – zapoznać się z Regulaminem oraz polityką prywatności, – kliknąć w przycisk finalizujący zamówienie.
- Po kliknięciu w przycisk finalizujący zamówienie Kupujący zostanie przeniesiony na stronę transakcyjną pośrednika płatności celem dokonania płatności za zamówienie. Z tę chwilą umowę sprzedaży produktów objętych zamówieniem uważa się za zawartą miedzy Kupującym z Sprzedawcą.
- Umowę zawartą pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym poddaje się prawu polskiemu, jednak w zakresie w jakim nie pozbawia ono Konsumentów ich praw, które wynikają z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa państwa ich zwykłego pobytu.
- W formularzu zamówienia Kupujący musi podać prawdziwe dane osobowe. Kupujący ponosi odpowiedzialność za podanie nieprawdziwych danych osobowych. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wstrzymania realizacji zamówienia w sytuacji gdy Kupujący podał nieprawdziwe dane lub gdy dane te budzą uzasadnione wątpliwości Sprzedającego co do ich poprawności. W takim przypadku Kupujący zostanie poinformowany telefonicznie lub poprzez pocztą elektroniczną o wątpliwościach Sprzedawcy. W takiej sytuacji Kupującemu przysługuje prawo wyjaśnienia wszelkich okoliczności związanych z weryfikacją prawdziwości podanych danych. W przypadku braku danych pozwalających Sprzedawcy na podjęcie kontaktu z Kupującym, Sprzedawca udzieli wszelkich wyjaśnień po podjęciu kontaktu przez Kupującego.
- Kupujący oświadcza, że wszelkie dane podane przez niego w formularzu są prawdziwe, natomiast Sprzedawca nie jest zobowiązany do weryfikowania ich prawdziwości i poprawności , choć posiada takie uprawnienie zgodnie z ust. 6 powyżej.
§ 5
Formy dostawy i metody płatności
1. Formy dostawy produktów są opisane na stronie Sklepu oraz prezentowane Kupującemu w trakcie składania Zamówienia.
2. Sposoby płatności są opisane na stronie Sklepu oraz prezentowane Kupującemu w trakcie składania zamówienia.
3. Koszt dostawy ponosi kupujący, chyba że Sprzedawca na stronie Sklepu wskaże inaczej.
§ 6
Realizacja zamówienia
1. Po złożeniu przez Kupującego zamówienia zgodnie z procedurą opisaną w § 4 Regulaminu, na adres poczty elektronicznej Kupującego zostanie wysłane potwierdzenie zamówienia.
2. Realizacja zamówienia polega na jego przygotowaniu do wysyłki do Kupującego.
3. Czas realizacji zamówienia każdorazowo wskazany jest w opisie produktu.
4. Jeśli zamówienie obejmuje więcej niż jeden produkt, czas realizacji zamówienia może ulec wydłużeniu.
5. Po zrealizowaniu zamówienia na adres poczty elektronicznej Kupującego zostanie wysłane potwierdzenie realizacji zamówienia i rozpocznie się proces wysyłki zamówienia do Kupującego.
6. Termin dostawy produktów do Kupującego nie powinien przekroczyć 7 dni roboczych. Termin ten jest liczony od dnia zrealizowania zamówienia zgodnie z § 6 ust.2 Regulaminu.
7. Kupujący, który chce otrzymać fakturę musi zgłosić taką potrzebę Sprzedawcy poprzez wskazanie w komentarzu do zamówienia lub poprzez wysłanie wiadomości e-mail.
§ 7
Odstąpienie od umowy Konsumenta
1. Konsument , który zawarł ze Sprzedawcą umowę na odległość, ma prawo odstąpić od umowy bez podawania przyczyny w terminie 14 dni od dnia objęcia w posiadanie kupionych rzeczy.
2. Prawo do odstąpienia od mowy nie przysługuje w odniesieniu do umów:
– w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
3. Aby odstąpić od umowy, Konsument musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia- na przykład pismo wysłane pocztą tradycyjną lub elektroniczną.
– aby zachować termin do odstąpienia od umowy wystarczy, aby Konsument wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego Konsumentowi prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
-Konsument ma obowiązek zwrócić produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że Sprzedawca sam odbierze rzecz. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie produktu przed jego terminem;
-Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.
4. W przypadku odstąpienia od umowy, Sprzedawca zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane od Konsumenta płatności, w tym najtańszy dostępny w Sklepie koszt dostarczenia produktów (jeśli koszt pokrył Konsument)niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy. Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie. W każdym przypadku Konsument nie poniesie żadnych opłat w związku z formą zwrotu płatności.
5. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze rzecz od Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta, do chwili otrzymania rzeczy z powrotem .
6. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości produktu będące wynikiem korzystania z produktu w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania produktu.
§ 8
Odpowiedzialność za wady
1. Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć Kupującemu produkt wolny od wad.
2. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Kupującego, jeżeli sprzedany produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia za wady).
3. Jeżeli sprzedany produkt ma wadę, Kupujący może:
– żądać usunięcia wady
– złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny
– złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy
4. Jeśli Kupujący stwierdzi wadę produktu, powinien poinformować o tym Sprzedawcę, określając jednocześnie swoje roszczenie związane ze stwierdzoną wadą lub składając oświadczenie stosownej treści.
5. Sprzedawca ustosunkuje się do składanej przez Kupującego reklamacji w formie pisemnej w ciągu 14 dni od dnia doręczania mu reklamacji.
§ 9
Dane osobowe i pliki cookies
1. Administratorem danych Kupującego jest Sprzedawca.
2. Dane osobowe Kupującego przetwarzane są w celu obsługi konta użytkownika, realizacji zamówienia oraz ewentualnej obrony, dochodzenia lub ustalenia roszczeń związanych z zawieranymi za pośrednictwem Sklepu umowami sprzedaży.
3. Szczegóły dotyczące przetwarzania danych osobowych oraz wykorzystywania plików cookies znajdują się w polityce prywatności dostępnej na stronie Sklepu.
§ 10
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
1. Sprzedawca wyraża zgodę na poddanie ewentualnych sporów związanych ze sprzedażą towarów na drodze postępowania mediacyjnego. Szczegóły zostaną określone przez strony konfliktu.
2. Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
3. Konsument może również skorzystać z platformy ODR, która jest dostępna pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
§ 11
Postanowienia końcowe
1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania oraz odwoływania ofert, promocji oraz zmian cen produktów w Sklepie bez uszczerbku dla praw nabytych przez Kupującego, w tym w szczególności warunków umów zawartych przed dokonaniem zmiany.
2. Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wprowadzania zmian w Regulaminie. Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się Regulamin obowiązujący w dacie umowy.
3. Wszelkie spory związane ze Sklepem oraz umowami zawieranymi za pośrednictwem Sklepu będą rozpatrywane przez polski sąd powszechny właściwy ze względu na stałe miejsce wykonywania działalności gospodarczej przez Sprzedawcę.
4. Kupujący, którzy posiadają konto w Sklepie o każdej zmianie Regulaminu zostaną powiadomieni pocztą elektroniczną na adres e-mail przypisany do konta. W przypadku braku akceptacji treści nowego Regulaminu, Kupujący ma prawo w każdym czasie wypowiedzieć umowę o prowadzenie konta poprzez usunięcie konta lub złożenie Sprzedawcy stosownego oświadczenia w dowolnej formie, o wypowiedzeniu umowy o prowadzenie konta.
5. Niniejszy regulamin obowiązuje od 15.10.2020 roku.